اولین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری باقرشهر برگزار شد 

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در اولین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری  باقرشهر با تاکید بر اهمیت ایجاد سود برای سرمایه گذاران در شهر اظهار داشت؛ شهری پویاست که اقتصادی پویا داشته باشد و باید در مدیریت شهری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر؛‌ اولین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری باقرشهر با حضور شهردار و اعضای کمیسیون عصر امروز برگزار شد.

در این کمیسیون شهردار باقرشهر با تاکید بر اهمیت رونق سرمایه گذاری در شهر و ایجاد شهری پویا اظهار داشت: در علم  اقتصاد ؛سرمایه گذاری حاصل ضرب سود در امنیت است؛ هر کدام از این موارد در سرمایه گذاری کاهش پیدا کند، ریسک سرمایه گذاری بالا می رود، بنابراین در سرمایه گذاری باید هم سود سرمایه‌گذار، هم امنیت سرمایه گذاری تامین گردد تا میل و رغبت در جهت سرمایه گذاری ایجاد گردد، این هنر کمیته سرمایه گذاری است که این میل و رغبت را ایجاد کند، تا سرمایه‌گذار بتواند در این شهر سرمایه‌گذاری کند.

همتی با اشاره به ظرفیت های باقرشهر برای سرمایه گذاری اظهار داشت: بسیاری از فرصت های شهر باقرشهر در زمینه سرمایه گذاری مغفول مانده است که امیدواریم با تشکیل این کمیته و مشارکت سرمایه گذاران زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان این شهر را مهیا کنیم.

وی با اشاره با فرصت های موجود در شهر باقرشهر اظهار داشت: وجود صنایع مختلف و به عبارتی تهدیدهایی که مشکلاتی برای شهر به وجود آورده از جمله بهشت زهرا (س) و شرکت های انرژی و مواردی از این قبیل می تواند زمینه ساز تولید ثروت برای شهر باشد تا هم شهروندان هم شهرداری و در کل شهر باقرشهر بتواند از این فرصت بهره برداری لازم را داشته باشد؛ اما امروز این موضوع مغفول مانده و وظیفه کمیته سرمایه گذاری در این زمینه بسیار مهم است تا با مشارکت شهروندان از این ظرفیت ها استفاده نماید.

شهردار باقرشهر در پایان گفت: بخشی از درآمد شهر و شهرداری باید از طریق سرمایه گذاری تامین گردد و برای این کار باید از ایده های نو استفاده کرد و جوانان این شهر سرمایه های ما برای این نگاه هستند که باید توجه ویژه ای به ظرفیت های آنها و توان آنها داشته باشیم تا نیازی نباشد برای تامین هزینه های شهرداری فقط نگاهمان به دریافت عوارض باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در شهرداری هر پروژه‌های عمرانی و شهری حتماً باید یک پیوست اقتصادی داشته باشد، مثلاً ورزشگاهی ساخته می شود باید بتواند هزینه های خودش را تامین نماید، البته درست است که باید شهرداری خدمات هم بدهد، ولی نباید به گونه ای باشد که هزینه ای سربار شهرداری گردد چون این سرمایه ها پول مردم است و باید به بهترین شکل بهره برداری شود.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیته سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری به بحث، تبادل نظر، همفکری و هم‌افزایی در راستای پروژه‌ها و فرصت های سرمایه‌گذاری در سطح  شهر پرداختند.