برپایی نمایشگاه یک روزه گیاهان دارویی و اقوام ایرانی در باقرشهر 

نمایشگاه یک روزه دانش آموزی گیاهان دارویی و اقوام ایرانی با مشارکت آموزش و پروش منطقه کهریزک و شهرداری باقرشهر در دبیرستان موسی بن جعفر باقرشهر برپا شد.

به گزارش روابط عممومی شهرداری باقرشهر ؛ نمایشگاه دانش آموزی اقوام ایرانی و گیاهان دارویی با مشارکت  پژوهش سرای کاوش آموزش و پرورش منطقه کهریزک در دبیرستان موسی بن جعفر علیه السلام باقرشهر به مدت یک روز برپا شد.

در این مراسم معاونت پژوهشی آموزش و پرورش منطقه کهریزک با اشاره به فعالیت ها پژوهش سرای کاوش اظهار داشت :پژوهش سرای کاوش با هدف تولید محصولات ارگانیک و دارویی محصولاتی چون صابون های گیاهی، شمع های گیاهی، دمنوش و عرقیات گیاهی فعالیت می نماید.

در ادامه مرتضی همتی شهردار باقرشهر نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اقوام ایرانی گفت: بهترین پژوهش به سفارش قرآن، پژوهش در تاریخ و آنچه بر ما گذشته و آنچه که از سرگذشته و بر اقوام ما گذشته است، می باشد، تقارن شب یلدا و برگزاری این نمایشگاه بی مناسبت با این سفارش قرآن نمی باشد،میهن عزیزمان با تنوع و کثرت فرهنگی و قومی که دارد اما در نهایت اتحاد و پذیرش یکدیگر این اقوام در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تاریخ نشان داده است ؛ با توجه به هجمه های مختلف در ادوار تاریخ، دشمنان نتوانسته اند این تنوع قومی را دستاویزی قرار دهند برای تصرف کشور، برای تجزیه کشور، بلکه این تنوع فرهنگی باعث پویایی و بالندگی ایران اسلامی شده است.

وی افزود: این تنوع فرهنگی و قومی در تاریخ ما ریشه دار است، عالی‌ترین شعارهایی که امروز کشورهای پیشرفته دارند از جمله برابری جنسیتی، برابری نژادی که ادعا می‌کنند، در طول تاریخ ما در کشورمان و دراقوام مختلف داشته، داریم و انشاالله خواهیم داشت، به شهادت تاریخ در اقوام و عشایر ما برابری زن و مرد فقط شعار نبوده است و اقوام مختلف ایرانی از جمله ترک، لر، بلوچ ،کرد و ... در بین خودشان تقسیم کار داشته اند، بین زن و مرد  بر اساس توانایی‌های جنسیتی تقسیم کار صورت می‌گرفته است و تبعیضی در این خصوص نبوده است.

شهردار باقرشهر ادامه داد:  همانطور که خداوند می‌فرماید در آفرینش شب و روز اختلاف است، درآفرینش انسان اختلاف است و همینطور در زبان و نژادها که در آیات الهی ذکر شده است در میهن عزیزمان این اختلاف ها را داریم که موجب پویایی و بالندگی ایران اسلامی شده است.

همتی در پایان اظهار داشت: امروز در باقرشهر به عنوان یک ماکت کوچک از کشور این تنوع قومی را داریم که در کنار هم با همه اختلاف های زبانی، نژادی و فرهنگی که دارند، همه اقوام به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، امیدواریم که سال آینده این نمایشگاه در یک فضای بهتر و بزرگتر برگزار گردد تا بتوانیم فرهنگ و قوم های مختلف ایرانی را به دانش آموزان و شهروندان بشناسانیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از برترینهای پژوهشی بخش کهریزک که در سال گذشته در سطح ملی و استانی موفق به کسب رتبه شدند، تجلیل گردید.

این مراسم با بازدید مسئولان از غرفه های مختلف نمایشگاه به پایان رسید.