تجلیل شهردار از بانوان شاغل در شهرداری باقرشهر

از بانوان شاغل در شهرداری به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) با حضور شهردار باقرشهر تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری باقرشهر، در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری، مرتضی همتی شهردار باقرشهر ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه و روز زن به بانوان شاغل در شهرداری گفت: در سالروز ولادت زنی قرار داریم که یگانه عالم هستی است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ بانوی مکرمه‌ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب ام‌ابیها داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بوده است، بانوی مکرمه‌ای که علت وجود عالم است، تأکید علماست که زنان ما به حضرت زهرا اقتدا کنند و حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا دارای نیروهای متعددی است که کارهایی که انجام می‌دهد، از یک بانو با این سن‌وسال بعید است، فاطمه محدثه بود. او را ازاین‌جهت محدثه نامیده‌اند که فرشتگان بر او نازل می‌شدند و با او سخن می‌گفتند امام صادق (علیه‌السلام) گفت: شبی حضرت صدیقه (ع) به فرشتگانِ فرمود: آیا آن زنی که از جمیع زنان عالم برتر است مریم نیست؟ جواب دادند: نه، زیرا مریم فقط سیده زنان عالم در زمان خودش بود، ولی خدای تعالی تو را در بین زنان از اولین و آخرین، سرور بانوان جهان قرار داده است.

همتی افزود: سختی‌های ایشان در شعب ابوطالب تنها با ۷-۸ سال سن در کنار پدر، این سختی‌ها بود که حضرت فاطمه را آبدیده کرد تا جایی که حضرت زهرا (س) به معنای واقعی جانانه از ولایت دفاع کردند، خطبه فاطمه زهرا در مقابل حکومت یکی از رساترین خطبه‌هاست و این نبود به جز اینکه فاطمه دارای علم بود و به دنبال دانش افروزی است، در این شرایط سخت فاطمه تنها کسی است که مردانه پای پیامبر ایستاد.

شهردار باقرشهر تصریح کرد: فاطمه ای که از اسلام این‌گونه دفاع می‌کند، درعین‌حال مادری است که در دامنش حسنین علیه‌السلام پرورش یافتند، در دامنش زینبین پرورش یافتند و این فاطمه است که الگوی زن مسلمان است و بانوان ما باید توجه زیادی به این الگو داشته باشند تا با پرورش و تربیت فرزندان جامعه‌ای متعالی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار تعدادی از بانوان شاغل در شهرداری به بیان دیدگاه و مشکلات خود پرداختند.

 در پایان این مراسم توسط شهردار باقرشهر از بانوان شاغل در شهرداری باقرشهر تقدیر و تجلیل گردید.