توسط مسئولین شهرستان ری؛ مزار شهدای قیام 18دی شهرری در بهشت زهرا(س) غبار روبی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، مزار شهدای 18دی شهرری صبح امروز دوشنبه با حضور جمعی از خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، مسئولان شهرستان ری و قشرهای مختلف مردم این شهرستان در قطعه 21بهشت زهرا(س) غبارروبی و عطرافشانی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری، امام جمعه شهرری، امام جمعه شهرهای باقرشهر و کهریزک، بخشدار کهریزک، رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک، شهردار باقرشهر،نمایندگان سپاه ناحیه سیدالشهدای شهرری و سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری، شهردار کهریزک، جمعی از روسای ادارات شهرستان ری و بخش کهریزک از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

در پایان این مراسم مزار شهدای 18 دی غبارروبی و گلباران شد و سپس مسئولان شهرستان ری با حضور در مزار شهدای 72 تن و عطرافشانی و گلباران قبور مطهر این شهدا، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ازجمله بهشتی، رجایی و باهنر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است مردم شهرری در 18دی سال 57 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی پهلوی، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان ری به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ ساز برپا می شود.

گفتنی است قیام تاریخی 18دی شهرری منجر به شهادت جمعی از مبارزان این شهر از جمله قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد شد.