دیدار شهردار باقرشهر با ائمه جماعات؛ افزایش هم‌افزایی مساجد و مدیریت شهری در باقرشهر

شهردار باقرشهر در راستای مشارکت ائمه جماعات در امور فرهنگی و هماهنگی بین مدیریت شهری و مساجد برای برگزاری برنامه های فرهنگی شهر با ائمه جماعات باقرشهر دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری باقرشهر، دیدار شهردار باقرشهر و ائمه جماعات مساجد شهر عصر یکشنبه با حضور امام‌جمعه باقرشهر در محل شهرداری باقرشهر برگزار شد.
 مرتضی همتی در این نشست ضمن تقدیر از نقش مؤثر امامان جماعات مساجد در ارتقای فرهنگ شهروندی اظهار داشت: مسجد مأمن و پناهگاهی امن برای مومنان و نیز تمامی بندگان خداست و بنا بر به شواهد تاریخی تأثیر بسزایی در پرورش شخصیت انسان داشته است.
 وی افزود: مسجد محوری کمک شایان توجهی به مدیریت شهری و انجام اقدامات درخور فرهنگی برای شهروندان دارد و ارتباط مؤثر امامان جمعه با مدیران شهری نیز به ارتقای خدمت‌رسانی و در کنار آن تعریف پروژه‌های عمرانی متناسب با نیاز جامعه کمک می‌کند.
 شهردار باقرشهر در ادامه گفت: شهرداری دستگاه خدمات‌رسانی است که در تمامی حوزه‌ها تکالیفی برای آن تعریف شده که بعضاً تخصصی در اجرای آن ندارد و در شهری مانند باقرشهر وظیفه شهرداری بسیار گسترده است و در حوزه فرهنگی ذیل شورای فرهنگ عمومی به اجرای وظایف خود می‌پردازد از این رو از امامان جماعات مساجد انتظار داریم در امور فرهنگی پیش‌قدم باشند و مجموعه مدیریت شهری را همراهی نمایند.
 همتی تصریح کرد: اجرا و تعریف برنامه‌های فرهنگی و معنوی در سطح شهر باقرشهر را می‌توان با کمک و همراهی امام‌جمعه و نیز ائمه جماعات شهر با نگاه همه‌جانبه پیش برد.
 شهردار باقرشهر ابراز داشت: در روزهای آینده شهر باقرشهر به‌واسطه برنامه‌ریزهای انجام شده به کارگاه عمرانی تبدیل می‌شود و تلاش می‌کنیم تا خدمات‌رسانی ارتقا یافته و شاهد جلب رضایت مردم و شهروندان باشیم.

 همتی ادامه داد: هویت‌بخشی به باقرشهر جزو اقدامات اساسی و مطالبه مردم است و از نظر مجموعه شهرداری این شهر می‌تواند با پرورش ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی با تکیه بر پتانسیل مردمی در حوزه ایجاد هویت معنوی اثرگذار باشد.

 شهردار باقرشهر در پایان با اشاره به ظرفیت و توانایی ائمه جماعات در پرورش روحیه شهروندان خاطرنشان کرد: در روزهای پیش رو شاهد رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی در باقرشهر خواهیم بود که در تاریخ این شهر بی‌سابقه است و امید است که تأثیر بسزایی در قهرمان پروری و ارتقای فرهنگ در باقرشهر داشته باشد.

 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام باقری امام‌ جمعه باقرشهر با تأکید بر عملکرد موفق شهرداری باقرشهر در چند ماه گذشته اظهار داشت: از همت و توجه ویژه شهردار کوشا و متعهد باقرشهر در تحقق بودجه که تأثیر بسزایی در افزایش رضایتمندی مردم خواهد داشت قدردانی می‌کنم.
 وی افزود: کارهای عمرانی، مبنایی و زیر بنایی از مسجد آغاز شده و در طول تاریخ اسلام هر کجا که مسجد و عالم خوبی بود، شهرهایی مانند قزوین، تبریز، تهران و... توسعه و پیشرفت قابل‌توجهی داشت و مردم آن تاریخ‌ساز شدند زیرا که محوریت و مرکزیت مسجد بود که عالمان وارسته‌ای نیز داشته است.
 امام‌جمعه باقرشهر در ادامه تأکید کرد: تقاضا داریم مدیریت شهری به موضوع مساجد به‌صورت جدی ورود کند زیرا که در حال حاضر برخی مساجد شهر باقرشهر به دلیل فرسودگی ساختمان نیاز به بازسازی و بعضاً نوسازی دارد و از کارایی لازم خارج شده است.
 وی با بیان اینکه مواجهه مردم با شهرداری و خدمات آن بسیار زیاد است افزود: بر اساس عملکرد ارائه شده از سوی شهردار محترم، تعریف 200 میلیارد تومان پروژه جدید در جهت ارتقای خدمات شهری باقرشهر اقدام بی‌سابقه‌ای است که تأثیر شگرف آن در آینده‌ای نزدیک قابل‌مشاهده خواهد بود.

 امام‌جمعه باقرشهر در ادامه با اشاره به حمایت از طرح‌های عمرانی و اقدامات ارزشمند شهرداری باقرشهر در بهبود خدمات‌رسانی به مردم و اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: ازآنجاکه مدیریت شهری در حال حاضر در راستای ارتقای شهر و خدمت به مردم گام برمی‌دارد، انتظار می‌رود که پروژه‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز شهروندان تعریف و در دستور کار قرار گیرد.