صنایع آلاینده در باقرشهر متعهد و مکلف به تأمین فضای سبز هستند/ تمامی فضای سبز در باقرشهر با آب غیر شرب آبیاری می‌شود 

شهردار باقرشهر با بیان اینکه باقرشهر از آلایندگی‌های متعدد و متنوع رنج می‌برد، گفت: در این شهر به صورت مضاعف به فرهنگ درختکاری نیازمندیم که بخشی از آن توسط مدیریت شهری و بخش دیگر باید توسط صنایع آلاینده که متعهد و مکلف هستند، اجرایی شود. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، مرتضی همتی عصر امروز در آئین ویژه روز درختکاری که در شهرک مهستان باقرشهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم شریف باقرشهر به رغم تمامی مشکلات  همواره مشوق، همراه و پشتوانه خوبی برای مجموعه مدیریت شهری و شایسته بهترین خدمات هستند. 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات حماسی و پرشور 11اسفندماه افزود: مردم با مشارکت پرشور در انتخابات به ویژه در بخش کهریزک و شهر باقرشهر نشان دادند که به رغم هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه علیه کشور ما، جمهوری اسلامی خاری در چشم استکبار و دشمنان  بوده ،هست و خواهد بود. 
شهردار باقرشهر با اشاره به سنت حسنه درختکاری گفت: سنت درختکاری مزایا و خواص خوبی  در پی دارد و در فرهنگ دینی و ملی ما ریشه دیرینه دارد و امیدواریم به رغم راهنمایی‌ها بخشی از تعهدات را در این زمینه به منصه ظهور برسانیم. 
همتی با اشاره به اهمیت درختکاری در باقرشهر تصریح کرد: در باقرشهر 14بوستان و نزدیک به ۹۰ هکتار عرصه فضای سبز داریم که سرانه فضای سبز این شهر را به 13.5مترمربع رسانده و این در حالی است که بر اساس قانون هوای پاک سرانه فضای سبز به 15متر مربع رسیده است. 
وی ادامه داد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که از آلایندگی‌های متعدد و متنوع رنج می‌برد، لذا به صورت مضاعف به فرهنگ درختکاری نیازمند هستیم که بخشی از این نیاز را مدیریت شهری باید تأمین کند و علاوه‌بر تعهدات مدیریت شهری، صنایع آلاینده نیز متعهد و مکلف هستند که بخشی از فضای سبز را تأمین کنند. 
شهردار باقرشهر در ادامه با تقدیر از تلاش واحد فضای سبز شهرداری باقرشهر بیان کرد: بیش از 90درصد فضای سبز باقرشهر با سیستم آبیاری تحت فشار و  قطره‌ای آبیاری و به صورت 100درصدی با آب غیر شرب آبیاری می‌شود. 
همتی در پایان با اشاره به عنوان برنامه و کاشت نهال به یاد شهدا خاطرنشان کرد: شهر باقرشهر 128شهید سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که در این برنامه با تهیه  400 اصله نهال به نام هر شهید باقرشهر و شهدای شاخص ری یک نهال کاشته می‌شود.