نشست خبری شهردار باقرشهر با اصحاب رسانه

شهردار باقرشهر : درآمد شهرداری باقرشهر بیش از 260 درصد رشد کرد

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، مرتضی همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و روز روابط عمومی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک‌ساله گذشته توسط مدیریت شهری باقرشهر اظهار داشت: با توجه به سپری شدن یک سال از آغاز فعالیت و خدمت در این جایگاه بر خود وظیفه می‌دانم که از زحمات اصحاب رسانه که به هر نحو اخبار عملکردی این مجموعه را منتشر کردند و نیز در انتقال دغدغه‌های مردم به مجموعه مدیریت شهری اقدام می‌کنند، قدرانی نمایم.
وی افزود: مجموعه همکاران ما در شهرداری باقرشهر تلاش کردند تا بدون ورود نیروی جدید و با تکیه‌بر ظرفیت‌های موجود، نیروهای بومی را ساماندهی کرده و کار را پیش برده و تلاش کردیم که مدیران بومی خوب و قدرتمند را تحویل این شهر دهیم.
وی با تأکید بر اینکه پیش‌نیاز و مقدمه کار در هر شهرداری کسب درآمد است، ابراز داشت: با ریل‌گذاری صورت گرفته در شهرداری باقرشهر و همراهی مجموعه مدیران و عوامل شهرداری، بدون افزایش عوارض یا فروش اموال مازاد شهرداری و همچنین تحمیل هزینه مضاعف شهرداری باقرشهر با رشد بیش از 260 درصدی در حوزه درآمد پیشتاز بود.
همتی تأکید کرد: درآمد شهرداری از نُرم قابل قبولی برخوردار بود و بالاترین درآمدی که در شهرداری باقرشهر کسب شده مربوط به سال 1401 با 180 میلیارد بود اما در سال 1402بودجه به 300 میلیارد رسید و در پایان سال بدون هیچ‌گونه فروش املاک و دارایی‌ها 725 میلیارد تومان نقداً وصول شد که بر این اساس رشد جهشی بسیار خوبی را شاهد بودیم.

جهش درآمدی با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود
وی ادامه داد: همکاران ما در قالب کارگروه تحقق درآمد ساماندهی شده و موفق شدند جهش درآمدی را محقق و نیز بخشی از مطالبات معوق مانده که حق مردم باقرشهر بود را در سال 1402 وصول شد و در سال 1403 با جدیت بیشتر پیگیری و وصول خواهند کرد.

شهردار باقرشهر: پیگیر مطالبات مغفول مانده مردم و وصول درآمدهای قطع شده هستیم 

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، مرتضی همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: متأسفانه در باقرشهر مرکز بخش یا شهرستان نیستیم و به دلیل فقدان مرکزیت، بخش قابل‌توجهی از حقوق و مطالبات مردم مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته‌شده لذا مردم بخش زیادی از مشکلات و نیازهای خود را از شهرداری مطالبه می‌کنند که حتی خارج از وظایف و اختیارات شهرداری است که ازجمله این خدمات می‌توان به آب‌رسانی به شهرک مهستان اشاره کرد که وظیفه شهرداری نبود اما پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

درآمد قطع شده شهرداری باقرشهر در حوزه آلایندگی در دستور کار
وی افزود: بخشی از مطالبات شهرداری باقرشهر در حوزه آلایندگی بود که با اقدامات خوبی که صورت گرفته امیدواریم  درآمد قطع شده شهرداری باقرشهر در سال 1403با هماهنگی‌های انجام شده در سازمان مدیریت و محیط زیست به منصه ظهور برسد و مردم بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

همتی: پیگیری مطالبات شهرداری باقرشهر از بهشت‌زهرا (س)،شهرداری تهران و شهرک انرژی

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در ادامه گفت: مطالبه دیگر شهرداری باقرشهر از سازمان بهشت‌زهرا (س) است که مربوط به مطالبات معوق مانده‌ای، مربوط به 20 سال پیش است که براساس آن شهرداری تهران در ازای گسترش بهشت‌زهرا (س) متعهد به انجام تعهداتی شد اما بخش قابل‌توجهی از این تعهدات محقق نشده است.
وی تأکید کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندان، در شهرداری باقرشهر به جد پیگیر احقاق مطالبات هستیم و از ظرفیت‌های قانونی و اجتماعی استفاده خواهیم کرد تا مطالبات از شهرداری تهران در کنار مجموعه‌های مانند شهرک انرژی وصول کنیم.


استقرار20 شرکت نفتی در شهرک انرژی باقرشهر
شهردار باقرشهر ادامه داد: در حوزه عمرانی ظرفیت سنجی شد و در سطح شهر دو نوع نیاز آنی و آتی داریم که نیازهای آنی به صورت روزانه انجام می‌شود، اما در حوزه نیازهای آتی چند ایراد و نقص وجود داشت که تلاش کردیم این کمبودها را جبران و پروژه های بزرگی در خیز بلند عمرانی تقدیم مردم باقرشهر خواهد شد.
بضاعت صنعتی قابل توجه در باقرشهر/ صنایع غیرآلاینده را جایگزین آلاینده‌ها می‌کنیم

همتی شهردار باقرشهر  با اشاره به بضاعت‌های قابل‌توجه صنعتی در باقرشهر اظهار داشت: بضاعت صنعتی باقرشهر در حوزه صنایع نفتی و صنایع غیرنفتی است که در بخش صنایع نفتی نزدیک به 20 شرکت در شهرک انرژی مستقر هستند که کمتر به حقوق شهر توجه کردند اما امیدواریم در سال جاری توجه بیشتری به شهر باقرشهر داشته باشند.
وی افزود: در حوزه صنایع غیرنفتی  بضاعت خوبی در باقرشهر وجود دارد اعم از صنایع پوشاک ، صنایع پلاستیک، مجتمع تجریشی و مجتمع خلیج فارس و دیگر صنایع که برنامه ریزی مناسبی برای آنها تا به امروز نشده است و همیشه به عنوان تهدید در نظر گرفته شده که باید از این تهدید ها فرصت های خوبی برای مردم باقرشهر پدید آوریم و برند سازی کنیم .

صنایع غیر آلاینده را جایگزین آلاینده‌ها خواهیم کرد
وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که صنایع غیر آلاینده را به‌جای صنعت سنگ جایگزین کنیم زیرا که باقرشهر ازلحاظ موقعیت جغرافیایی، امکانات و ظرفیت‌ها در موقعیت خوبی قرار دارد و با وجود دو ایستگاه مترو، کمتر از نیم ساعت با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و بازار تهران فاصله دارد که هزینه‌های تولیدکنندگان را کاهش خواهد داد و میل رغبت به سرمایه‌گذاری را بیشتر خواهد کرد.

باقرشهر پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت | شناسنامه‌ شهدای باقرشهر به چاپ رسید 

مرتضی همتی شهردار باقر شهر در بخش دیگری از صحبت‌ها به خدمات ارائه‌شده در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و ابراز داشت: مجموعه مدیریت شهری در یک سال گذشته تلاش کرده خدمات شایسته‌ای را به خانواده شهدا، ایثارگران و در راستای ماندگاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کند که علاوه بر دیدارهای مرتب با خانواده شهدا، ایثارگران و شهدای مدافع حرم، اعزام خانواده شهدا و ایثارگران به مشهد مقدس و کاشان نیز اجرایی شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان تهران، ادامه داد: شهرداری باقرشهر اقداماتی نیز در حوزه کنگره شهدای استان تهران داشت که در این راستا  ضمن فعالیت های گسترده در زمینه برگزاری این کنگره ،شناسنامه‌ای برای شهدای باقرشهر تدوین و به چاپ رسیده است که به نظر می رسد برای اولین بار در کشور شهدای شهری دارای شناسنامه یکپارچه می شوند .
شهردار باقرشهر با اشاره به لزوم تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های خدماتی اظهار داشت: در شهرداری باقرشهر به‌منظور جلوگیری از طولانی شدن پاسخگویی به مردم، نیازمند ابرازهای مناسب بود؛ لذا تمام سیستم  رایانه ای شهرداری باقرشهر اعم از شبکه و کامپیوترها که دچار فرسودگی بود و در بحث پدافند غیرعامل تهدید جدی برای شهرداری محسوب می‌شد، بازسازی و نوسازی شد.

10 میلیارد تومان تجهیزات آتش‌نشانی تأمین شد/آتش نشانی باقرشهر مجهزترین آتش نشانی شهرداری های استان تهران

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در ادامه با اشاره به تعدد بحران‌ها در باقرشهر اظهار داشت: در باقرشهر علاوه بر بحران‌های طبیعی دارای تعدد و تنوع بحران‌های انسان ساخت هستیم که شامل خطوط منابع انرژی است که از زیر شهر عبور کرده و خطرات قابل‌توجهی را متوجه شهر نموده است؛ لذا باید در باقرشهر ازلحاظ توان و تجهیزات قابل‌توجه باشیم.
وی با اشاره به توانایی و مهارت عوامل آتش‌نشانی بیان کرد: در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی 10 میلیارد تومان در حوزه پدافند غیرعامل و تأمین تجهیزات آتش‌نشانی هزینه شده و آتش‌نشانی باقرشهر یکی از به‌روزترین آتش‌نشانی‌ها محسوب می‌شود.
شهردار باقرشهر ادامه داد: آتش‌نشانی باقرشهر با 3 ایستگاه در سال نزدیک به 1 هزار مأموریت ذاتی انجام داده که هزینه سنگینی را متوجه شهرداری باقرشهر نموده و لازم به ذکر است که با توجه به زباله‌سوزی‌های پراکنده در حریم شهر باقرشهر جزو مأموریت‌های آتش‌نشانان باقرشهر محسوب می‌شود، خاموش کردن هر آتش‌سوزی پسماند هزینه  و استهلاک زیادی به دنبال دارد.

18 هزار نفر در دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی باقرشهر شرکت کردند

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی گفت: تمامی فرهنگسراها در باقرشهر اورهال و بازسازی شده و درمجموع 18 هزار و 823نفر در 1698 کلاس آموزشی در دوره‌ها شرکت کردند.

70عنوان برنامه فرهنگی در باقرشهر اجرایی شد

وی تصریح کرد: در حوزه برنامه های فرهنگی 70 عنوان برنامه با شرکت بیش از هزاران نفر از شهروندان اعم از جشنواره اقوام، دستاوردهای صنایع، غذای سالم، جشن های ملی و برنامه های مذهبی و... برگزار شده که در کنار آن کارگاه های آسیب های اجتماعی و سلامت شامل  تست فشارخون، فیزیوتراپی، تست اکسیژن خون و...نیز به صورت رایگان به شهروندان ارائه‌شده است.

کاشت 39 هزار درخت،درختچه و نشاء و جمع‌آوری18هزار تن پسماند توسط شهرداری

مرتضی همتی شهردار باقرشهربا بیان اینکه در حوزه خدمات شهری، خدمات قابل‌توجهی به شهروندان ارائه‌شده،گفت:در بدو ورود بنده مردم اعتراضات زیادی در زمینه جمع‌آوری پسماند داشتند که با برنامه‌ریزی انجام شده، در حال حاضر روزانه70 تن زباله در باقرشهر جمع‌آوری می‌شود که درمجموع می‌توان به جمع‌آوری 18هزارو 510 تن پسماند، 1میلیون و 910 هزار متر شستشو و لایروبی انهار سرپوشیده و روباز،792مورد زنده گیری سگ‌های بلاصاحب، 2582 تن جمع‌آوری پسماند ساختمانی و عمرانی درسال گذشته اشاره کرد که جهشی را در حوزه خدمات شهر ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: در فضای سبز 90هکتار فضای سبز داریم که بیش از 90 درصد از آن مکانیزه آبیاری می‌شود.

39 هزار و 870 اصله درخت،درختچه و نشاء در باقرشهر کاشته شد
وی تأکید کرد: در یک‌ساله گذشته در حوزه فضای سبز و منظر شهری 39 هزار و 870 اصله درخت،درختچه و نشاء و همچنین 2122 جعبه گل در باقرشهر کاشته شده است و نیز در حوزه زیباسازی 22 هزار و 225 متر از دیوارهای سطح شهر رنگ‌آمیزی و در یک‌ساله گذشته نورپردازی ‌ و زیباسازی ابنیه و ساختمان‌ها  روشنایی ها و مبلمان شهری نیز اجرایی شده است.

درآمد ۵ میلیارد تومانی در حوزه پسماند خشک
شهردار باقرشهر با اشاره به جمع آموری ضایعات خانگی و پسماند خشک قابل بازیافت گفت: 1میلیون و 919 هزار و 382 کیلوگرم پسماند خشک از ایستگاه‌های تفکیک اولیه تحویل کارخانه شده است و به‌طورکلی میزان کل درآمد پسماند از تمامی بخش‌ها مبلغ ۵ میلیارد و 833 میلیون تومان است.

میزبانی باقرشهر از بزرگترین رویداد فرهنگی و ورزشی استان تهران
 مرتضی همتی شهردار باقرشهر اظهار داشت: در حوزه ورزش باقرشهر میزبان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران بود که ظرف 15روز بیش از 15 هزار مسابقه برگزار و بیش از 6500 ورزشکار در 20 رشته از استان تهران و برخی استان‌های کشور شرکت کردند که مردم باقرشهر و عوامل برگزاری مسابقات میزبان خوبی برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران رویداد مهم بودند که از نتایج آن نمایش بضاعت ورزشی باقرشهر به کشور بود که اقدامات بسیار خوبی پس از برگزاری این رویداد صورت گرفت که به عنوان مثال یکی از این پیامدها برگزاری بزرگترین مسابقات ژیمناستیک بانوان کشور به میزبانی باقرشهر بود .

پای کار مردم باقرشهر / به دنبال خلق ثروت هستیم

مرتضی همتی شهردار باقرشهر افزود: شهرداری باقرشهر در کنار سایر خدمات، خیز بلند عمرانی را تعریف و براساس آن در حدود 270 میلیارد تومان پروژه تعریف و از سال گذشته در دست اجرا قرار دارد که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.
وی با شاره به عملیات بهسازی بولوار سفیر امید تصریح کرد: شعار سال 1403 شهردار باقرشهر "پای‌کار مردم" است که در این راستا مطالبه چندین ساله مردم در خصوص بهسازی بولوار سفر امید اجرایی شد.
همتی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برای اولین بار در شب جمعه آخر سال در باقرشهر ترافیک نداشتیم که با همکاری همکاران سد معبر، خدمات شهری و واحد کنترل نظارت صورت گرفت.
همتی در ادامه گفت: عرصه شهر باقرشهر فریز شده است و از نقاط مختلف با منطقه 20 شهرداری تهران، منطقه 19 و پالایشگاه نفت تهران و بهشت‌زهرا(س) محصورشده و عرصه آن امکان توسعه ندارد، لذا ساخت‌وسازها در آن به‌زودی به اتمام خواهد رسید و باید به دنبال خلق ثروت باشیم که در مدیریت شهری موضوع بسیار مهمی است.

بهسازی بولوار سفیر امید با 22هزار و 600مترمربع آسفالت/تعریف پروژه های جدید

مرتضی همتی شهردار باقرشهر ادامه داد: بهسازی بولوار سفیر امید پس از سال‌ها مطالبه از سوی شهروندان در دستور کار شهرداری باقرشهر قرار گرفت و با برآوردهای انجام شده در خصوص زیرسازی و ایمن‌سازی به‌منظور بهسازی 2هزار متر با عرض 12 متر آغاز شد.

همتی بیان کرد: عملیات عمرانی این پروژه با 18هزار مترمربع تراش آسفالت، 6600مترمکعب خاک‌برداری، 2500مترمکعب بلوکاژ، 29 هزار کیلوگرم آرماتوربندی، 1100مترمکعب بتن‌ریزی شانه راه، 156 مترمربع اسلب گذاری، 22هزار و 600مترمربع لایه ماسه آسفالتی و نیز 22هزار و 600مترمربع بیندر و توپکا اجرایی شد.

همتی تأکید کرد: پروژه خیابان شهدای وطن تا کنون 100درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به اتمام رسیده است و پروژه شهرسنگ نیز که به‌منظور ایجاد بازار مناسب در حوزه صنایع کلید خورده و با همراهی اداره آبفا برای عملیات آبرسانی در حال اجراست.

وی ادامه داد: پارک مدیریت بحران، طرح‌های بهسازی خیابان انرژی با اعتبار 80 میلیارد ریال، پیاده راه، تأمین روشنایی و مبلمان شهری خیابان مصطفی خمینی که بازار بالفعل باقرشهر است در خیز بلند عمرانی تعریف شده که توسط مشاور مطالعه و در حال تجهیز کارگاه هستند.


شهردار باقرشهر: ذره‌ای از  حقاق حقوق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد/ 48 درصد از بودجه صرف امور عمرانی شد
همتی با اشاره به رکورد شهرداری باقرشهر در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: در ماده 68قانون شهرداری‌ها، قانونی داریم که براساس آن بودجه شهرداری باید حداقل 40 درصد در حوزه عمرانی و حداکثر 60 درصد در حوزه جاری هزینه شود، اما در سال 1402، رکورد 8 سال گذشته در شهرداری باقرشهر زده شد و براساس آن در سال 1402 بیش از 48درصد هزینه‌های مصرف شده در شهرداری عمرانی بوده است.

 ذره‌ای از حقوق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد
همتی در پایان با تأکید بر اینکه باقرشهر الماس غبارگرفته‌ای است که ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز دارد، اظهار داشت: ذره‌ای از حقوق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد و در این راستا بودجه سال 1403 ، 582 میلیارد تومان است و البته افق 800میلیاردی را در نظر گرفتیم که بازآفرینی شهری، کسب درآمدهای پایدار و استفاده از سرمایه‌گذاری پایدار جزو اولویت‌های سال جاری خواهد بود.

ابلاغ طرح جامع باقرشهر و گشایش مشکلات بافت فرسوده

مرتضی همتی شهردار باقرشهر با اشاره به طرح‌های هادی، تفصیلی و جامع در حوزه شهرسازی بیان کرد: طرح جامع طرح پهنه‌بندی و کلی‌نگر است و وارد ضوابط و جزییات نمی‌شود اما در باقرشهر با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت در بافت فرسوده شهری است و نزدیک به 100 هکتار بافت فرسوده داریم که 78هکتار از آن مصوب است و نیز مردمی که از تمکن اقتصادی لازم برای بازسازی برخوردار نیستند، در طرح جامع این شهر با پیگیری های مجموعه اتفاقات خوبی را شاهد بودیم.
همتی با بیان اینکه در باقرشهر محدودیت عرصه داریم لذا باید در ارتفاع افزایش تراکم داشته باشیم، تأکید کرد: در طرح جامع باقرشهر، حدود 4500 هکتار حریم داریم که برای آن سند پهنه‌بندی تعیین شد و در حوزه تراکم در بیشتر نقاط شهر تراکم به صورت کلی بین 1 تا 2 طبقه افزایش پیدا کرد.
شهردار باقرشهر با اشاره به ارائه طرح جامع اظهار داشت: در قطعات تفکیکی جدید تراکم در قطعات 100 متری 60 درصد بود به 180 درصد ارتقا پیدا کرد یعنی سه طبقه روی همکف و نیز در اراضی با مساحت تا 200 متر از 180درصد به 240 درصد تراکم افزایش پیدا کرد و در قطعات 300 متری از تراکم 180 درصد موجود به تراکم 300 درصد رسید که اتفاق خوبی ناشی از فعالیت تمامی عوامل شهرداری و دستگاه‌های همراه است
وی افزود: در معابر شهری قابلیت تجاری نداشتیم و لذا برای اولین بار در طرح جامع گنجانده شده که در تملک  تعریض معابر آزادانه‌تر امکان اقدام وجود دارد و در کنار این سیاست‌های تشویقی دیگری نیز تعریف شده است
شهردار باقرشهر تصریح کرد: در طرح جامع ارائه‌شده که منحصربه‌فرد است و تا بحال براي زمين هاي زير صد متر اجازه صدور پروانه نداشتيم اما اکنون  براي زمین های 40 تا 50 متر دوطبقه دوبلكس، براي 50 تا 100متر تراكم ١٢٠ درصد براي قطعات تجميعي ١٨٠ متر تراكم ٢٤٠ درصد؜ و براي ٢٠٠ متر تراكم ٣٠٠ درصد؜ تعريف شده  و همچنين در قطعات تجميعي كوچه هاي بن بست عرصه كوچه رايگان قابل واگذاريست واينها تشويقات خوب و اتفاقات بزرگي براي بازسازي بافت فرسوده است.