حضور فعال مادران و دختران در جشن دختران آفتاب

 به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، جشن دختران آفتاب در فرهنگسرای آفتاب باقرشهر به مناسبت دهه کرامت با حضور بیش از 700 مادر و دختر و با اجرای برنامه های متنوع از جمله نمایشگاه آثار مادران، ایستگاههای مشاوره ، روایتگری نهضت حجاب،غرفه های حجاب و عکاسی و نیز کارشناس مشاوره ارتباط موثر  با دختر،برگزار شد.

گفتنی است به منظور اجرای این برنامه از روزهای قبل فراخوانی جهت مشارکت مادران اعلام شده بود که 450 خانواده با ارائه دلنوشته یا انتظارات از دختران در این طرح شرکت کردند که تمامی آثار در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باقرشهر جمع آوری و مدون و در این روز نمایشگاهی از آثار خوبی فرهنگی به وجود آمد. 
 در این برنامه ایستگاه های مشاره ای مختلف با موضوع آسیب های اجتماعی،پرونده های شورای حل اختلاف، بهداشت و سلامت برپا و مشاران و کارشناسان در این کارگاه ها سخنرانی کردند.

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در جشن "دختران آفتاب" ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: مهمترین سرمایه‌های هر مجموعه نیروی انسانی است اما در شهرداری مهم‌ترین سرمایه، سرمایه اجتماعی و در شهر مهمترین سرمایه شهروندان هستند. 

وی افزود: در بین شهروندان نیز مادران و دختران مهمترین شهروندان هستند که کانون خانه را گرم می‌کنند و با تربیت فرزندان خوب می‌توانند آینده شهری را بسازند که واجد امنیت و آرامش بوده و با کاهش آسیب‌های اجتماعی همراه باشد. 
شهردار باقرشهر در ادمه گفت: نقش بنیادین و اثرگذاری که مادران و دختران در اداره شهر دارند بسیار قابل توجه است.